Ο δρόμος προς την επιχειρηματικότητα κρύβει συχνά παγίδες, εμπόδια, ακόμη και αδιέξοδα. Μπορεί να ξαγρυπνήσετε πολλά βράδια, σχέδια που θα ναυαγήσουν, χρηματοδότηση που μάταια θα περιμένετε και πελάτες που δεν θα εμφανιστούν ποτέ. Είναι τόσο δύσκολο να ξεκινήσεις μια επιχείρηση που μπορεί να σε κάνει να αναρωτηθείς γιατί κάποιος διαλέγει πρόθυμα ένα τέτοιο δρόμο.
Παρά τις δυσκολίες, κάθε χρόνο, χιλιάδες επιχειρηματίες ξεκινούν αυτό το ταξίδι αποφασισμένοι να πραγματοποιήσουν το όραμά τους και να καλύψουν μια ανάγκη που βλέπουν ότι υπάρχει στην κοινωνία. Ανοίγουν νέες επιχειρήσεις, λανσάρουν τεχνολογικές startups ή φέρνουν ένα καινούριο προϊόν ή μία υπηρεσία στην αγορά.
Τι κάνει ένας/μία επιχειρηματίας;
Ο/η επιχειρηματίας διακρίνει μία ανάγκη για την οποία δεν υπάρχει κάποια επιχείρηση και βρίσκει μία λύση για αυτή. Η επιχειρηματική δραστηριότητα περιλαμβάνει την ανάπτυξη και την έναρξη νέων επιχειρήσεων και την εμπορία τους, συχνά με τελικό στόχο την πώληση της επιχείρησης για να αποφέρει κέρδος. Ένας/μία επιχειρηματίας που τακτικά λανσάρει νέες επιχειρήσεις, τις πουλάει και στη συνέχεια ξεκινά καινούριες θεωρείται «κατά συρροή επιχειρηματίας».
Αν θέλετε να γίνετε επιχειρηματίας αλλά ανησυχείτε πως δεν διαθέτετε τους πόρους για να το κάνετε, τα οικονομικά δεν πρέπει να σας σταματήσουν από το να φτάσετε στο στόχο σας. Πολλοί επιχειρηματίες αναζητούν την αρχική χρηματοδότηση από εξωτερικές πηγές, όπως επενδυτές, οι οποίοι μπορεί να τους παρέχουν κεφάλαια για την κάλυψη του κόστους εκκίνησης (ή, αργότερα, του κόστους επέκτασης). Εάν επιδείξετε υψηλές προοπτικές ανάπτυξης για την επιχείρησή σας, μπορείτε επίσης να απευθυνθείτε σε έναν επενδυτή επιχειρηματικού κινδύνου, ο οποίος προσφέρει κεφάλαια με αντάλλαγμα τη λήψη ιδίων κεφαλαίων στην εταιρεία σας.
Τι παρακινεί τους επιχειρηματίες να προχωρήσουν μπροστά όταν τόσοι άλλοι θα έτρεχαν προς την αντίθετη κατεύθυνση; Παρόλο που τα κίνητρα του καθενός διαφέρουν, αρκετοί άνθρωποι που ασχολούνται με το επιχειρείν μοιράζονται είτε κάποια είτε όλα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά/κίνητρα:
Αυτονομία: Θέλουν να είναι αφεντικά του εαυτού τους, να θέτουν τους δικούς τους στόχους και να τρέχουν την επιχείρησή τους κατά το δοκούν. Καρπώνονται την επιτυχία και έχουν την ευθύνη της αποτυχίας και σαφώς δεν το βλέπουν αυτό σαν βάρος, αλλά σαν μία υπενθύμιση της ελευθερίας τους.
Σκοπός: Πολλοί-ές επιχειρηματίες έχουν ένα ξεκάθαρο όραμα σχετικά με το τι θέλουν να πετύχουν και θα δουλέψουν αγόγγυστα έως ότου αυτό πραγματοποιηθεί. Πιστεύουν ειλικρινά ότι έχουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που καλύπτει ένα κενό και είναι υποχρεωμένοι από μια μονόπλευρη δέσμευση σε αυτόν τον στόχο να συνεχίσουν να προωθούν. Αποστρέφονται τη στασιμότητα και προτιμούν να αποτύχουν ενώ προχωρούν μπροστά παρά να μαραζώνουν στην αδράνεια.
Ευελιξία: Δεν μπορούν να εναρμονιστούν όλοι με την παραδοσιακή εταιρική κουλτούρα. Οι επιχειρηματίες συχνά προσπαθούν να απελευθερωθούν από αυτούς τους περιορισμούς, να βρουν μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ή να εργαστούν κατά καιρούς και με τρόπους που μπορεί να είναι αντισυμβατικοί. Αυτό δεν σημαίνει πως εργάζονται λιγότερες ώρες – ειδικά στο ξεκίνημα μπορεί να εργάζονται πολύ περισσότερες από τον υπόλοιπο κόσμο – αλλά το κάνουν με έναν τρόπο που μοιάζει ενστικτώδης.
Οικονομική επιτυχία: Οι περισσότεροι αντιλαμβάνονται πως δεν θα γίνουν εκατομμυριούχοι μέσα σε μία νύχτα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν ενδιαφέρονται να βγάλουν πολλά χρήματα από μία επιτυχημένη επιχείρηση που τους ανήκει. Ορισμένοι επιθυμούν να χτίσουν ένα οικονομικό δίχτυ ασφαλείας για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, ενώ άλλοι προσπαθούν να αποκομίσουν τεράστιο κέρδος δημιουργώντας το «next big thing».
Κληρονομιά/Παρακαταθήκη: Συχνά οι επιχειρηματίες οδηγούνται από την επιθυμία να δημιουργήσουν κάτι που θα τους ξεπεράσει. Άλλοι θέλουν να δημιουργήσουν ένα brand που έχει μακροζωία και θα γίνει θεσμός. Κάποιοι θέλουν να μεταβιβάσουν μια πηγή εισοδήματος και ασφάλειας στους κληρονόμους τους. Υπάρχουν επίσης και εκείνοι οι επιχειρηματίες που ελπίζουν να κάνουν μια ανεξίτηλη εντύπωση στον κόσμο και να αφήσουν πίσω τους μια καινοτομία που θα βελτιώνει τη ζωή των ανθρώπων με κάποιο αισθητό τρόπο.
«Επιχειρηματικότητα είναι να προχωράς πάντα μπροστά: να μην σταματάς ποτέ, να μην αφήνεις ποτέ την αμφιβολία ή τον φόβο να κυριαρχήσει και να πιστεύεις ολόψυχα ότι ακόμη και μια λάθος απόφαση είναι καλύτερη από τη μη απόφαση», Adam Sherwin, ιδρυτής της Viakix
Πηγή: Business News Daily