Θέλετε να δημιουργήσετε μία επιτυχημένη επιχείρηση; Βρείτε μία niche αγορά.

Επιχειρηματικότητα

18/04/2023 12:55:00

Εντοπίστε τη niche αγορά σας και δημιουργήστε τη στρατηγική που θα σας κάνει να κυριαρχήσετε στον κλάδο σας.

Γιατί αυτό είναι σημαντικό; 

Εάν έχετε ακούσει ποτέ την έκφραση "jack of all trades, master of none", μπορείτε να καταλάβετε τη σημασία του να καθορίσετε ποια είναι η εξειδίκευσή σας και να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό.

Η εύρεση μιας niche αγοράς είναι ζωτικής σημασίας για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που θέλουν να δημιουργήσουν μια σταθερή ροή εσόδων, ένα πιστό κοινό και μια πιο εστιασμένη επιχείρηση.

Τα πλεονεκτήματα του προσδιορισμού ενός niche market περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

Σας βοηθά να δημιουργήσετε μια αφοσιωμένη βάση πελατών. Μια σταθερή niche αγορά βοηθά να διασφαλιστεί ότι συγκεκριμένοι πελάτες θα θέλουν να αγοράσουν από την επιχείρησή σας αντί από τον ανταγωνισμό. Τους επιτρέπει να αναγνωρίζουν το προϊόν και το εμπορικό σήμα σας και να γνωρίζουν ότι σας ταιριάζει στις ανάγκες τους. Επιπλέον, η εστίαση σε ένα μικρότερο κοινό-στόχο σάς επιτρέπει να επικεντρωθείτε στην ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών σας και να δημιουργήσετε μια μακροχρόνια σχέση.

Ελαχιστοποιεί τον ανταγωνισμό. Με την είσοδο σε μια niche αγορά, διαφοροποιείτε αυτόματα τον εαυτό σας από τις εταιρείες που αναζητούν τη μαζική αγορά. Δεν χρειάζεται να ανταγωνίζεστε μεγάλα ονόματα και μπορείτε να εστιάσετε στην παροχή ενός εξαιρετικού προϊόντος ή υπηρεσίας.

Μειώνει το κόστος μάρκετινγκ. Εάν γνωρίζετε την ακριβή ομάδα πελατών σας, μπορείτε να περιορίσετε το κόστος μάρκετινγκ, διαφήμισης και προώθησης μικρών επιχειρήσεων. Θα προβάλλετε στοχευμένες διαφημίσεις και καμπάνιες ειδικά για τις ανάγκες του κοινού σας αντί να ξοδεύετε τους πόρους σας σε ευρύτερες προσπάθειες προώθησης. Το στοχευμένο μάρκετινγκ σάς επιτρέπει επίσης να δημιουργήσετε μια καλύτερη σχέση με το κοινό σας.

Επιδεικνύει τεχνογνωσία. Καταλαμβάνοντας μια συγκεκριμένη niche αγορά, μπορείτε να καθιερωθείτε ως ειδικός ή ηγέτης στον τομέα σας αντί να παρέχετε μια άλλη γενική υπηρεσία ή προϊόν. Το να είναι κανείς ειδικός βοηθά στο να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, να προσελκύει σχετικούς πελάτες και να δημιουργεί εμπιστοσύνη.

Η εστίαση σε μία niche αγορά μπορεί να αυξήσει το κέρδος. Ο Matt Woodley, ένας διαδικτυακός επιχειρηματίας που ίδρυσε το MoverFocus.com, το οποίο εξυπηρετεί τη διεθνή αγορά, λέει ότι η δημιουργία μιας επιχείρησης σε μια εξειδικευμένη αγορά μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά για προϊόντα ή υπηρεσίες. Η αναλογία προσφοράς και ζήτησης, ειδικά για εκείνους που πρωτοστατούν σε έναν νέο κλάδο βιομηχανίας, μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικερδής.

Παραδείγματα από niche markets σε διάφορους κλάδους

Γενικά, κάθε κλάδος διαθέτει niche αγορές. Αν σκεφτείτε ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, που να είναι μοναδικά στο είδος τους και να εξυπηρετούν πολύ συγκεκριμένο κοινό, τότε μπορείτε να τα κατατάξετε στη niche αγορά.

Fitness 
Strava: Κοινωνικό δίκτυο που ενώνει αθλητές σε κοντινό περιβάλλον
Lose It: Εφαρμογή που αφορά ανθρώπους που θέλουν να χάσουν βάρος και παρέχει εξατομικευμένα προγράμματα

Φροντίδα κατοικίδιων
Pupbox: Συνδρομητική υπηρεσία που στέλνει σε ιδιοκτήτες κατοικιδίων λιχουδιές, παιχνίδια και υλικό για εκπαίδευση
Tractive: Εφαρμογή tracking κατοικιδίων

Φροντίδα παιδιών
Nanit: Smart monitor για μωρά
Bark: Εργαλείο βασισμένο στην Τεχνητή Νοημοσύνη που βοηθά τους γονείς να έχουν τον έλεγχο της χρήσης internet των παιδιών τους

Πηγή: Businessnewsdaily